środa, 17 kwietnia 2013

Wiaty rowerowe ocynkowane – czy warto tak się trudzić?

Zacznijmy może od tego, czym jest cynkowanie. Jest to proces mający na celu pokrycie powierzchni elementów wykonanych ze stali powłoką cynku. Produkty ocynkowane wykazują dużo mniejszy wpływ korozji powodowanej przez działanie wody, powietrza oraz różnicę temperatur. 

W przemyśle budowlanym proces ten świetnie sprawdza się w przypadku elementów skręcanych prefabrykowanych lub wykonanych bezpośrednio na budowie. Nie należy spawać elementów ocynkowanych, ponieważ podczas tego procesu powstają silne związki trujących składników (np. tlenek cynku). W razie konieczności spawania zaleca się starcie powłoki ocynkowanej. Należy pamiętać o odpowiednich zabezpieczeniach BHP oraz o tym by po skończeniu prac element ponownie pokryć warstwą cynku (np. za pomocą sprayu).


Wyróżniamy cztery metody cynkowania ogniowego:

- cynkowanie proszkowe
- cynkowanie galwaniczne
- cynkowanie natryskowe
- cynkowanie ogniowe







Ostatni proces a mianowicie cynkowanie ogniowe jest najczęściej wykorzystywany podczas produkcji wiat rowerowych. W zakładzie przemysłowym elementy wiaty rowerowej są odpowiednio ze sobą spawane. Następnie wykonuje się nóżki i łączenia wiaty, umożliwiające skręcenie konstrukcji bezpośrednio na miejscu budowy. Spawy są szlifowane a następnie gotowy produkt przechodzi proces cynkowania ogniowego. Kolejnym punktem jest malowanie wiaty, ale o tym wkrótce.
Odpowiedź jest prosta : Cynkowanie jest jednym z najważniejszych procesów podczas produkcji elementu. Pozwala zabezpieczyć odpowiednio konstrukcję przed korozją, co pozwala na dłuższe użytkowanie produktu. 

Cynkujmy nasze wiaty rowerowe!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz